Over Buro Binnenhuis.

Dat ben ik: Sabine Burkunk! Naast gevoel voor en ervaring met inrichten ligt mijn kracht en onderscheidend vermogen in mijn enthousiasme en gedrevenheid en mijn interesse in mensen. Ik wil graag de mens(en) achter het interieur leren kennen, zodat ik een passend plan kan maken. Uiteindelijk draait het allemaal om het gevoel wat mensen krijgen bij een omgeving: het 'thuis' voelen, ook op je werk en in openbare ruimtes. Verder ligt mijn focus op het bedenken van creatieve, niet alledaagse oplossingen, een stukje eigenheid en waar mogelijk low budget gerealiseerd.
 

Voor bedrijven is het belangrijk dat de uitstraling van het interieur passend is bij het gewenste imago en de huisstijl. Ik ben van huis uit marketeer en heb jarenlange werkervaring op het gebied van marketing en communicatie. Ik weet daarom hoe belangrijk strategie en doelgroepen zijn voor een onderneming. De communicatie richting de klant begint bij het interieur! Daarnaast is het natuurlijk prettig dat de werknemers zich bevinden in een inspirerende omgeving. Daarbij hou ik altijd het praktische verhaal in ogenschouw.Processen in de horeca zijn voor mij ook geen onbekend terrein. Mijn werkervaring in de horeca in Groningen, Amsterdam en op Aruba zet ik in om samen met mijn klanten mee te denken over werkprocessen en de gewenste sfeer.

 

De afgelopen jaren heb ik gewerkt als ontwerper voor diverse bedrijven en heb ik de productie en styling voor magazines, o.a. VT Wonen, Flair, Libelle, Ariadne at Home, en lifestyle bladen wereldwijd mogen doen.

Nieuwsgierig hoe ik zelf woon?

Interieuradvies bij Buro Binnenhuis

Een advies van Buro Binnenhuis ontstaat in de basis op gevoel. In alle plannen, zowel groot als klein, draait het om het gevoel dat een ruimte moet oproepen. Is de woonkamer de plek waar ultieme rust zich over u meester maakt? Wilt u de kinderkamer vooral een bron van inspiratie en vrolijkheid laten zijn? Is de eetkeuken de centrale plek in de hektiek van het gezinsleven waar iedereen zijn eigen plekje moet hebben? Het kan allemaal. En juist omdat elke ruimte en elke persoon anders is, is het belangrijk om de wensen uitvoerig door te spreken en niet te denken in standaard oplossingen. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor bedrijven en horeca.

Een uitvoerige kennismaking en eerste intake zijn daarom een heel belangrijk onderdeel van mijn werkwijze. Het gaat in eerste instantie niet om interieurtrends, de nieuwste materialen en de hipste designs. Het gaat vooral om het laten spreken van uw gevoel en kijken hoe we hier samen een optimale basis voor kunnen ontwerpen.

Qua advies zit er geen verschil in benadering van de diverse ruimtes en objecten. Een woonhuis, bedrijf, restaurant, hotel, ziekenhuis of winkelpand worden allen vanuit hetzelfde perspectief benaderd.

Werkwijze

Zoals eerder genoemd: ieder plan is uniek. Maar het is wellicht wel prettig om te weten welke stappen we doorlopen als we een samenwerking aangaan.

Kennismaking en intake
De eerste afspraak! Dit is een vrijblijvend (en dus gratis) gesprek waarin ik een overzicht maak van de wensen en eisen met als basis het gevoel dat de ruimte moet oproepen. Verder bespreken we de verwachtingen en de budgetten en brengen we de bestaande situatie in kaart. Indien er een plattegrond aanwezig is, zou het wenselijk zijn om deze erbij te nemen. Op basis van dit gesprek maak ik een offerte. Het is mogelijk om eerst alleen een moodboard (€ 75) te laten maken en op basis daarvan te beslissen of u een verdere samenwerking ziet zitten.

Ontwerpfase
Ik ga aan de slag met ontwerpen en schetsen op basis van de randvoorwaarden en de wensen. Zo ontstaan de eerste ontwerpvoorstellen. Soms is het noodzakelijk om meerdere voorstellen te doen om tot het ideale ontwerp/oplossing te komen. De schetsen geven inzicht in indeling, inrichting, kleuren en materialen die samen een globale voorstelling van het toekomstige interieur weergeven. We bespreken de eerste ontwerpvoorstellen en komen zo stap voor stap dichterbij het gewenste eindresultaat.

Eindontwerp
Het definitieve ontwerp wordt uitgewerkt, voorzien van visualisaties, plattegronden en eventueel stalen van materialen en een aankoopadvies. Desgewenst kan er een werkomschrijving bij voor (indien hier sprake van is) de uitvoerende partijen. De laatste fase is van belang bij grotere projecten en zal voor particulieren niet altijd noodzakelijk of wenselijk zijn:

Aankoop en uitvoering
In deze fase worden alle offertes voor uitvoering van het project aangevraagd bij uitvoerende partijen en leveranciers van materialen en meubels. Ik kan adviseren betreffende partijen voor het inkopen van de meubels en materialen, zoals bijvoorbeeld bij grote maatwerkkasten, maar ook over de uitvoering van het project. Ik kan tevens fungeren als projectleider en het totale project van begin tot eind begeleiden.

Bekijk mijn portfolio